2011-07-13

Aldrig mer Telia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beställde för en tid sen en inspelningsbar hårddisk från Telia.
Fick information och blev lovad att den skulle fungera efter många frågor då jag inte hade ett vanligt digital-tv abbonemang, inga problem sa de och skickade den.
Den fungerade så klart inte när jag fått den, även efter att jag pratat med support och nån kom på att jag måste ha en switch till den, de skicka en sån.
Den fungerade fortfarande inte, efter ännu en gång med support i telefon- En räkning på 1800 kr hade dessutom dimpt ned i brevlådan och det kändes inte bra så jag frågade om jag kunde få skicka tillbaka den och få räkningen makulerad. "Ja", det skulle gå sa de och skickade returadress-lappar jag skulle skicka tillbaka boxen med. Sagt och gjort. Vid det här laget fick jag hem en påminnelse på räkningen, den rivs väl tänkte jag.
Paketet skickades tillbaka med hjälp av returadresslappen jag fått hemskickad, 1-2 veckor gick och till slut fick jag hem en räkning från INKASSO (Telia hade alltså skickat vidare min faktura som de ansåg vara obetald) Det är nu det jobbiga börjar med att ringa till kundservice, förklara min situation gång på gång på gång för olika personer som i sin tur kopplar vidare mig till nästa som knappt vill ta i ärendet utan sätter mig i yttligare kö, jag får förklara mitt ärende igen och bli vidarekopplad. Det här löser sig inte på 1 dag utan det sker under ca 5-6 dagar då jag suttit i telefonköer 1-3 timmar, blivit vidarekopplad till och med bortkopplad och fått börja från början. Under tiden har jag fått ringa inkasso för att be om uppskov på fakturan så att det ska hinna lösa sig hos Telia.
Till slut får jag besked från Telia att de inte kan hitta paketet jag skickat och vill att jag ska skicka kvittot på att jag skickat det...!!!!!!:.....!!?HALLÅ!!!!
Det roliga är att när jag söker på kollinr på kvittot så ser jag att det är mottaget och kvitterat på på en "paketcentral" (eller vad jag nu ska kalla det)där det även är skickat från från början.

Innan vi hörde av oss till Telia för att bli eventuell kund så hade vi faktiskt blivit varnade av en bekant till min fru att de hade bara lett till tråkigheter och att de nu låg i tvist med varandra.
Så just nu ser jag det så här att jag ringde till telia för att få info. och att beställa en produkt som jag blev lovad att skulle fungera, Vilket den INTE gjorde, ville skicka tillbaka den, vilket jag gjorde, sitter i telefon i FLERA timmar under några dagar innan jag får beskedet att paketet inte kan hittas och jag sitter dessutom med en räkning från inkasso på det hela, Tack för det Telia..

Med detta vill jag bara säga att som kund: ALDRIG MER TELIA.

Inga kommentarer: