2008-11-30

Lindex - Ingen värld för männen

Har hänt ett flertal gånger när vi varit ute och strosat på stan. Frugan vill bara snabbt "kika in på Lindex".
Suck..stön... okejdå, säger man.
Man går den vanliga rundan, rakt in, ända längst ner i butiken, snabb vädning med barnvagnen.
I vanlig ordning går man förbi några medelålders, ett par äldre och några tonårstjejer. Och det känns alltid som att de tittar på mig, "har inte han gått lite fel?"
Man försöker få sin bättre hälfts uppmärkamhet och viskar "jag går ut och väntar så länge"
men hon hör inte utan är ifärd med att jämföra två bodys eller tröjor som för mig ser helt identiska ut.

När jag kommer ut ur butiken igen, slår det mig att jag inte är där ensam.
Där står vi, 3-4 killar och försöker kika in i butiken för att försöka få en glimt av dem vi väntar på.
Det har hänt mig säkert flera gånger, men det var häromdan det faktiskt slog mig att det såg rätt komiskt ut.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha jaa jag kunde inget annat änn att skratta,
Samma saker utsätter jag min man för
och mm han gör nog som du!
står där utan för & väntar=)

Ha det gott.
MVH/ Anne-lie

Anonym sa...

Kanske borde tipsa Lindex om en liten hörna för männen (inte bara en lekhörna förbarnen)... vet inte vad man skulle ha där men lite tidningar och radiostyrda bilar eller nåt...;)

Anonym sa...

Haha ja det där tror jag stämmer, min pojkvän vill heller inte följa med in :P


*HAR DU HUMOR? VÄLKOMMEN IN!


http://selvinas.blogg.se

*

Anonym sa...

Gillar din blogg. Bra texter!

Anonym sa...

Åh vad roligt med en blogg ur en pappas perspektiv! Annars stöter jag mest på mammor här i bloggvärlden. Jag ger dig en chans och kommer tillbaka. Tappa inte tråden igen (som mellan första och andra inlägget dvs).

Anonym sa...

Tricket är att se fruktansvärt uttråkad ut, då fattar folk att man inte är transa, utan bara en vanlig toffel..

Men kicks går man fan aldrig, aldrig in på. Sån är lagen.

Anonym sa...

Haha, jag har samma känsla med min mamma & med mina kompisar ibland då jag själv inte är så intresserad av att shoppa kläder hela tiden. Såg en gång en av Lindex affärer där det stod en massa män och väntade utanför och jag undrade vad det var, men när jag gick in fick jag svaret: bara underkläder och en massa kvinnor :D

Lenox sa...

jag kan inte låta bli att förundras över att många pappor mycket sällan handlar barnkläder. Eller ens tycks veta vad deras barn barn har för kläder.